اخبار صنفیاخبار صنفی پزشکیاخبار صنفی داروئی

ردپای توسعه؛افتتاح اولین مرکز اهدای پلاسمای استان قزوین توسط نیکان فارمد

اولین مرکز اهدای پلاسمای استان قزوین، در روزهای آینده توسط شرکت نیکان فارمد  افتتاح می شود.

حمیدرضا قربانی، مدیرعامل شرکت نیکان فارمد در این خصوص می گوید: با توجه به نیازی که در کشور به داروها و فرآورده های مشتق از پلاسما وجود دارد، توسعه مراکز اهدای پلاسما ضروری به نظر می رسید و بر این اساس و مبتنی برتجربه شکل گرفته در یک دهه فعالیت اینجانب در عرصه پلاسما، تصمیم گرفتیم که تاسیس و راه اندازی اولین مرکز اهدای پلاسمای استان قزوین را در دستور کار شرکت قرار دهیم.

گفتنی است راه اندازی هر مرکز اهدای پلاسما، نیازمندسرمایه گذاری حدود ۳۵ تا ۴۰ میلیارد تومان است و این علاوه بر مبلغی است که باید برای تامین ملک اختصاص داده شود.

قربانی ادامه داد: اهدای پلاسما، یک کار انسان دوستانه و مبتنی بر نیت خیرانه است تا به این صورت، گامی در مسیر تامین داروهای مورد نیاز بیماران خاص از جمله بیماران هموفیلی و همچنین بیمارانی که به دلایلی مبتلا  به نقص سیستم ایمنی هستند، برداشته شود. پلاسماهای جمع آوری شده، پس از انجام آزمایش ها و دریافت تاییدیه های مختلف، به پالایشگاه خون ارسال می شود تا فرآیند تولید داروهای مشتق از پلاسما انجام شود.

بختیاری مدیر مرکز اهدای پلاسمای شهر قزوین می گوید: این مرکز با ظرفیت تامین سالانه ۳۰ هزار لیتر پلاسماو مجهز به ۲۰ تخت اهدا آماده بهره برداری است و افراد سالم از ۱۸ تا ۶۰ ساله می توانند با مراجعه به این مرکز اقدام به اهدای پلاسما و مشارکت در تامین داروها و فرآورده های مورد نیاز بیماران کنند.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل سازمان غذاودارو، هر فرد سالیانه ۳۶ مرتبه می تواند اقدام به اهدای پلاسما کند و در هر بار مراجعه افراد اهداکننده پلاسما به مرکز، تیم پزشکی که در مرکز حاضر هستند آزمایشات و معاینات غربالگری لازم را روی فرد اهداکننده و آزمایشات ویروسی را روی پلاسما جهت صحت و سلامت فرد اهداکننده و پلاسمای اهدایی را انجام می دهند

گفتنی است کلیه مراقبت ها و آزمایشات به صورت رایگان برای فرد انجام می شود و افراد می توانند با اطمینان خاطرنسبت به انجام این کار انسان دوستانه به صورت مستمر و مرتب برنامه ریزی کنند.

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن